TxC - Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  PortalPortal  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Far Cry 2 Anmeldelse (360)

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Eddikken
Hall of Fame
Hall of Fame
Eddikken



Far Cry 2 Anmeldelse (360) Empty
PosteTema: Far Cry 2 Anmeldelse (360)   Far Cry 2 Anmeldelse (360) Icon_minitimeLør Okt 25, 2008 3:03 am

Far Cry 2 Anmeldelse (360)
Av Stian Eide

Ventetiden er endelig over, det nye jungeleventyret til Ubisoft er endelig her. Jeg kan ikke beskrive hvor rastløs jeg var i dag på skolen, når eg visste at rett etterpå skulle eg opp på senteret og få meg dette. Men selvfølgelig mistet jeg bussen, og neste kom om en time. Vet dere hva jeg gjorde? Ga faen og gikk hjem, og det var verdt det.
Da jeg satt i CD-en, ble jeg møtt av at hele skjermen brant opp og Far Cry 2 merket stod rett foran meg, først da innså jeg at spillet var faktisk kommet. Men nokk om det. Når du starter Far Cry, får du valget mellom en rekke personer som du kan være. Jeg vet ikke om det har noe å si hvilken person du velger, men jeg tror det har noe med hvilke kompiser du får i spillet. Dette skal jeg snakke mer om senere. Når du da har tatt dette valget, starter du i en jeep i det store Afrika, på vei in til den lokale byen i området hvor du skal slippe løs ditt inferno de neste timene. Du er blitt sendt hit for å drepe en person som blir kalt ”The Jackal”. The Jackal har vært slem gutt og tjent penger på våpen i den pågående borgerkrigen i landet, og det er din jobb å fortelle han hvor foten trykker. Men når du kommer fram, får du et malaria anfall og oppdraget mislykkes. Lagt igjen på et hotellrom for å dø, klarer du å komme deg ut av byen. Jeg skal ikke fortelle mer om historien nå, enn mer at spillet handler om å finne The Jackal og gjøre ende på han. For å gjøre dette, gjør du oppdrag for de to konkurrerende sidene i landet. For disse sidene kjøper våpen fra vår gode venn.

Far Cry 2 Anmeldelse (360) Far-cry-2--20080528115155912_640w

Så da begynner jakten. I hvert oppdrag, blir du betalt i diamanter som er landets valuta. Disse steinene bruker du til nye våpen og oppdateringer til våpnene, og jeg skal love deg, våpen er det nokk av. Her har du alt fra bazooka til min personlige favoritt, flammekasteren. En av de mest frustrerende og beste detaljene med våpnene her er at de kan jamme, og hvis de er i veldig dårlig stand, så kan de også sprenge rett foran fjeset ditt, og det er ikke noe mer frustrerende når adrenalinet spruter, og plutselig så fungerer ikke maskingeværet lengre og alt du har er en liten ertepistol. Livsystemet er veldig unikt i Far Cry. Blir du lett såret, kan du ganske enkelt stikke deg selv med en sprøyte. Hvordan helten vår klarer dette gang på gang uten å få blackout pga overdose har jeg enda ikke skjønt. Men når du tar kritisk skade, blir du nødt til å gjøre noe mer drastisk, som å dra ut kulen med en tang, vri beinet på plass igjen osv. Dette ser så ekte og ekkelt ut på samme tid, at jeg bare må se på for å forstå at dette faktisk skjer. Men hvis du dør, kommer det godt ut med at det kommer en god kompis og gir deg en god dose md det avhengige stoffet ditt. Dette helpersystemet fungerer veldig bra, for kompisen din kan gi deg oppdrag og, og det jeg liker alle best er at hvis han dør, så er han ute av fortellingen, så du må passe godt på han når han kommer deg i unsettning.


Far Cry 2 Anmeldelse (360) Far-cry-2--20080715051202296_640w

Grafikken er det ikke mye å si om, en ganske enkelt at det er et av de nydeligste spillene jeg har sett på lang tid. Alt ser fullstendig ekte ut, og jeg må bare si at flammene i dette spillet er så ekte at jeg blir varm av å se på det. De fleste har vell fått meg seg at det går an å tenne på det meste i dette spillet, og at flammene følger vinden, som skaffer en helt ny taktikk å bruke, som jeg har brukt gang på gang uten å bli lei av det. Det er ikke noe bedre følelse å se en skogbrann ta knekken på en leir uten at du gjør nokke, og se alle gass eksplosjonene i luften. Et par små feil har jeg merket, som at gresset ikke beveger seg når du lister deg i det, og at av å til klarer jeg ikke å komme meg ut av bilen, og spillet har til å med fryst en gang.
Dessverre så heter det ingenting som heter et perfekt spill, og Far Cry er ikke noe unntak selv om det er veldig nærmt. Hvor Far cry skårer lavest er på den unødvendige tiden du bruker på å transporterer deg rundt på den gigantiske området du har som din lekeplass. Det kan ta opptill 5 min og bare reise til stedet hvor du skal får skyte i 3 min også deretter må du kjøre i 5 min til for å hente neste oppdrag. Det er bussplasser i området, men eg skulle tenke meg å ha et par stoppesteder til på dette gigantiske området. Flerspilleren er heller ikke noe nytt. Ganske enkelt så er det Deathmatch, Team Deatchmatch, Capture the Diemonds og Upprising (Domination). På alle disse skal du ganske enkelt skyte, skyte, skyte. Etter vær kamp, får du xp og når du kommer i lv, tjener du diamanter til nye våpen, og slik fortsetter det. Men for å gjøre en kompromiss for flerspillerstystemet, så får du muligheten for å lage dine helt egne baner på spillet, og dette fungerer som bare faen!

Far Cry skorer høyt hos meg og er blitt en storfavoritt hos meg dette året. Kanskje det blir enda bedre enn Gears 2. Det får vi ikke vite før 7. November, men fram til da, sier jeg bare. Gå og kjøp Far Cry!

Historie: 9.5
Grafikk: 9.9
Gameplay: 8.8
Overral: 9.4

Far Cry 2 Anmeldelse (360) 29286_FarCry2-11_normal
Til Toppen Go down
TxC StArScR3aM
General of the Army
General of the Army
TxC StArScR3aM



Far Cry 2 Anmeldelse (360) Empty
PosteTema: Re: Far Cry 2 Anmeldelse (360)   Far Cry 2 Anmeldelse (360) Icon_minitimeLør Okt 25, 2008 4:58 am

(+)
nok en gang så leverer du en
saftig anmeldelse stian,
du skuffer aldri...
hver gang jeg ser/finner ut at du har
skrivi en ny anmeldelse,
så får jeg en veldig god og varm følelse inni meg,
for jeg veit at du aldri skuffer...
det eneste som kommer opp er:

fy...
detta kommer til å bli godt...

å det er det som er den gode... varme... følelsen,
for jeg veit at det kommer til å bli artig/rett og slett bli godt å lese...
for å si det sånn da,
kan ta et eksempel...
hver gang jeg åpner internett-leser'n min...
(jeg har Spillmagasinet som start-side)
så kommer det opp f.eks:
Omtale: Too Human!
å jeg blir smørbli med en gang,
går glad og lykkelig inn på omtalen,
å tenker:
Yezz! endelig...!
Too Human - Omtale...!
får endelig kommet inn på omtalen,
så står det:
Skrevet av: Kristian Evensen
alt inni meg visner, og blir grått...
faen!
omtalen er skrevet av den største idioten i verden,
så fint...
har gleda meg til at det skar komme omtale om Too Human,
å det skar bli godt å lese...
åsså er det han som har skrivi omtalen...
jaja, thats the way the cockie cromble...
men det slipper jeg og tenke på når det gjelder deg stian,
for jeg veit uansett åssen humør du er i,
så påvirker ikke det omtalen du lager...
kan ta et eksempel fra Kristian Evensen:
vis det er et spill som han ikke liker,
så blir bare omtalen han skar skrive om spillet:
DRITTSPILL!
du så hva han skreiv om Too Human...
du setter ikke en som ikke liker spillet fra første stund
til å skrive omtale vettu...
liksom,
jeg likte ikke Halo 1, å da betyr det at jeg ikke skar like 3'ern?
det er ikke riktig det vettu...

så jeg roser deg stian,
du gir spillet en sjangse i allefall...
hel knæsj't prestert...

(-)
ja, det er nå jeg liksom skar skrive det negative...
men jeg klarer det rett og slett ikke...
det går ikke på den anmeldelsen her...

Karakter: 6-
(den første 6'er jeg har gitt... Razz
det er 6-, men det er en 6'er...)


Sist endret av TxC StArScR3aM den Fre Jan 23, 2009 5:01 am, endret 2 ganger
Til Toppen Go down
Eddikken
Hall of Fame
Hall of Fame
Eddikken



Far Cry 2 Anmeldelse (360) Empty
PosteTema: Re: Far Cry 2 Anmeldelse (360)   Far Cry 2 Anmeldelse (360) Icon_minitimeLør Okt 25, 2008 11:53 am

Dte der var en veldiug fin kritikk av deg Kenny, dette skal jeg ta til meg og fortsette med Smile
Til Toppen Go down
TxC StArScR3aM
General of the Army
General of the Army
TxC StArScR3aM



Far Cry 2 Anmeldelse (360) Empty
PosteTema: Re: Far Cry 2 Anmeldelse (360)   Far Cry 2 Anmeldelse (360) Icon_minitimeSøn Okt 26, 2008 5:12 pm

hehe ^^
Til Toppen Go down
Sponsored content





Far Cry 2 Anmeldelse (360) Empty
PosteTema: Re: Far Cry 2 Anmeldelse (360)   Far Cry 2 Anmeldelse (360) Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Far Cry 2 Anmeldelse (360)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» (ANMELDELSE) Too Human (360)
» Gears of war 2 Anmeldelse (360)
» ANMELDELSE: Rock Band (PS3)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
TxC - Forum :: Xbox 360 :: Anmeldelser-
Gå Til: