TxC - Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.



 
IndeksIndeks  PortalPortal  SøkSøk  Latest imagesLatest images  Bli MedlemBli Medlem  Logg InnLogg Inn  

 

 Gears of war 2 Anmeldelse (360)

Go down 
2 posters
AvInnlegg
Eddikken
Hall of Fame
Hall of Fame
Eddikken



Gears of war 2 Anmeldelse (360) Empty
PosteTema: Gears of war 2 Anmeldelse (360)   Gears of war 2 Anmeldelse (360) Icon_minitimeSøn Nov 30, 2008 6:01 am

Gears of war 2

Av Stian Eide (skrevet 30.11 midt på natta Razz )

På samme tid for 2 år siden, kom Gears of war her til landet, og gav xbox 360 et spill å være stolt av. Fortsatt er det mennesker som spiller det, nå kommer oppfølgeren fra Cliff og de brutale jævlene fra Epic games for å sprenge oss inn i det neste mileniumet, men kan de klare å leve opp til de skyhøye forventnigene?

Gears of war 2 Anmeldelse (360) Gears-of-war-2-20081103055909972

6 måneder er godt etter at du viste Locust drittsekkene at menneskene fortsatt like å sprenge ting i lufta, men sølemennene har enda ikke gitt seg. Nå har de gravd seg dypere og nå synker de byer ned under jorda. Du hørte meg, de synker STORE byer. Men selvfølgelig er det en by som de ikke klarer å sende ned til helvete, nemlig Jacinto, mennesket siste tilholdssted. Men djevlens håndlagere gir seg ikke, de har fått de skitne hendene sine på et hemmelig våpen som skal grave tilstrekkelig for at hele Jantico skal falle. For å si det sånn, våpenet er stort, langt og har en forferdelig ånde. Dermed er planen at laget ditt, skal sendes ned i små heiser som skal grave seg til Locust or riste noen graver. Det som overrasket meg først når jeg startet, var at Delta laget ikke var inntakt, Marcus og Dom var der, men jeg savnet sarkastiske Blondie og den rappkjefta sjokoladen, men ta det med ro, de kommer. I dette spillet, føler du mer for personene, spesielt for Dom, som leter desperat etter konen sin. Historien er vell fortalt med godt skuespill fra stemmene, men selv om historien om den fortapte menneskeheten og jakten på dama ligger veldig likt over hverandre, så synes jeg ikke at historien er så veldig dyp, slik at du får følelsmessig motivasjon for det som ligger forran deg.

Gears of war 2 Anmeldelse (360) Gears-of-war-2-20081103060329749_640w

Ingen overraskelse, Gears 2 er som sin tideligere regjerende mester, men som Cliff sier det: ”Gears 2 er mer Bad ass”, men likevel får ikke jeg ikke en like stor ”wow” følelse som jeg fikk i Gears 1. Du føler at du har gjort det meste før. Grafikken er jo oppdatert, og spillet ser nydelig ut. Oppkjærte kropper og blod har aldri sett bedre ut. Og så å si alle våpnene har fått seg et nytt look samt nye lyder. Det har også komt en del nye våpen, som flammekaster, mortar og en burst pistol. Men fortsatt er det ingenting som slår den fantastiske motorsaga. Motorsaga har fått en større rolle i dette spillet, nå må du bruke den til forskjellige ting som å skjære over planker for å komme deg forbi og den har også en sentral rolle i flere boss battles. Flere henrettelses animasjoner er blitt lagt til og for å si det kort, Gears 2 er brutalt! Cover har jo alltid vært en viktig del av gears, og dette har blitt oppdatert i dette spillet, nå kan du bruke dine downa fiender som et eget skjold, og det er ikke noe annet å si enn at det er jævlig gøy.

Gears of war 2 Anmeldelse (360) Gears-of-war-2-20080625074043971-000

Flerspilleren var det som holdt det første Gears i live, selv om det ikke var hovedtanken til Epic games da de valgte å ta det med, men i Gears 2 derimot, har de satsa stort på denne delen, nå er det et eget matchmaking system som du ser i Halo 2 og 3. Dette synes jeg egentlig er unødvendig, for det jeg likte godt med Gears 1, var at det var enkelt og greit. Men nå kan du jo få lettere tak i kamper for deg og dine venner. Det jer heller ikke liker, er at du må stemme for hvilken bane og modus dere skal spille når dere endelig er komt inn i lobbyen. Det ville blitt lettere hvis du bare søkte på det du ville ha. Flere moduser er lagt til som Wingman, guardian og submission, og alle er drit gøye, det er veldig greit å få litt variasjon fra de gode gamle deathmatchene. Gameplayet i flerspilleren denne gangen, vil jeg faktisk si er bedre enn i gears 1. For nå føler jeg at kampene er mer intense enn de var før, det er flere faktorer som gjør dette, blant annet de nye våpenlydene og noe fantasiske maps som Epic har laget. Spillerstilen i gears 2 er blitt godt forandret, nå går det ikke lengre an å gå berserk med hagla lengre for eksempel, som mange er vant med. Dette kan gjøre det vanskeligere fra gode veteraner fra gears 1 å tilpasse seg det nye, men jeg synes egentlig at dette er bare bra, for det gir nye spillere en like stor sjanse som alle andre.

Gears of war 2 Anmeldelse (360) Gears-of-war-2-20080513082841440_640w

Gears 2 er fullstendig vellykket, det kommer til å skape en gjeng med brutale ungdommer i flere år frammover. Det er større, hardere, blodigere og mer ”bad ass”. Løp å kjøp enkelt å greit!

Historie: 8.9

Grafikk: 9.9

Gameplay: 9.8

Overall: 9.5!

Gears of war 2 Anmeldelse (360) Gears-of-war-2-20080714001316563_640w
Til Toppen Go down
TxC StArScR3aM
General of the Army
General of the Army
TxC StArScR3aM



Gears of war 2 Anmeldelse (360) Empty
PosteTema: Re: Gears of war 2 Anmeldelse (360)   Gears of war 2 Anmeldelse (360) Icon_minitimeMan Des 01, 2008 12:33 am

TxC StArScR3aM skrev:

(+)
nok en gang så leverer du en
saftig anmeldelse stian,
du skuffer aldri...
hver gang jeg ser/finner ut at du har
skrivi en ny anmeldelse,
så får jeg en veldig god og varm følelse inni meg,
for jeg veit at du aldri skuffer...
det eneste som kommer opp er:

fy...
detta kommer til å bli godt...

å det er det som er den gode... varme... følelsen,
for jeg veit at det kommer til å bli artig/rett og slett bli godt å lese...
for å si det sånn da,
kan ta et eksempel...
hver gang jeg åpner internett-leser'n min...
(jeg har Spillmagasinet som start-side)
så kommer det opp f.eks:
Omtale: Too Human!
å jeg blir smørbli med en gang,
går glad og lykkelig inn på omtalen,
å tenker:
Yezz! endelig...!
Too Human - Omtale...!
får endelig kommet inn på omtalen,
så står det:
Skrevet av: Kristian Evensen
alt inni meg visner, og blir grått...
faen!
omtalen er skrevet av den største idioten i verden,
så fint...
har gleda meg til at det skar komme omtale om Too Human,
å det skar bli godt å lese...
åsså er det han som har skrivi omtalen...
jaja, thats the way the cockie cromble...
men det slipper jeg og tenke på når det gjelder deg stian,
for jeg veit uansett åssen humør du er i,
så påvirker ikke det omtalen du lager...
kan ta et eksempel fra Lars Wærstad:
vis det er et spill som han ikke liker,
så blir bare omtalen han skar skrive om spillet:
DRITTSPILL!
du så hva han skreiv om Too Human...
du setter ikke en som ikke liker spillet fra første stund
til å skrive omtale vettu...
liksom,
jeg likte ikke Halo 1, å da betyr det at jeg ikke skar like 3'ern?
det er ikke riktig det vettu...

så jeg roser deg stian,
du gir spillet en sjangse i allefall...
hel knæsj't prestert...

(-)
ja, det er nå jeg liksom skar skrive det negative...
men jeg klarer det rett og slett ikke...
det går ikke på den anmeldelsen her...

Karakter: 6-
(den første 6'er jeg har gitt... Razz
det er 6-, men det er en 6'er...)

(+)
blir etterfulgt av: (-)

(-)
jeg leste den anmeldelsen du hadde om Far Cry 2,
når jeg så hva du hadde prestert der,
å jeg ga deg en "6-"...
så tenkte jeg:
når gears 2 kommer,
(åsså når jeg har sett hva denna gutten kan få til)
så kommer anmeldelsen av gears 2 til å ta av...
(+ at det "kommer" til å bli favoritt spillet mitt)
og når jeg ga en "6-" på Far Cry 2,
så var jeg helt sikker på at jeg kom til å gi min første "6+",
men for å være helt ærlig...
så vart jeg rett og slett litt skuffa,
for jeg var så forventningsfull,
så jeg var helt oppi stjernene...
men så datt jeg ned igjen,
å det er derfor jeg vart skuffa...

så det blir ingen "6+" fra meg på denna her...

Karakter: 4+
Til Toppen Go down
 
Gears of war 2 Anmeldelse (360)
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Far Cry 2 Anmeldelse (360)
» (ANMELDELSE) Too Human (360)
» ANMELDELSE: Rock Band (PS3)
» Gears of War 2...
» Skills med Sniper... (gears)

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
TxC - Forum :: Xbox 360 :: Anmeldelser-
Gå Til: